donderdag 15 december 2011

Trijntje, thee en truffles

Mijn weekend is begonnen
Dus ik zit lekker relaxed met een kopje thee te luisteren naar de cd van Trijntje Oosterhuis, This is the season. Een zalige Kerstcd met rustige liedjes. Vorig jaar heb ik deze onder de boom gekregen.

Gisterenavond kreeg ik opeens zin om weer eens een stitchery te maken. Maar welke? Totdat ik me opeens bedacht, dat ik het boek Christmas Truffles heb! Zo'n leuk boek, met zulke leuke patroontjes waar je òf één grote quilt van kunt maken òf gewoon een heleboel kleintjes.
Ik had nog geen zin in groot werk, dus heb ik iets kleins uitgekozen. Als 'ie af komt voor de Kerst, is het goed. Als 'ie niet af komt... is het ook goed, want het wordt volgend jaar tenslotte ook weer Kerst. Normaal maak ik stitcheries altijd op een crêmekleurige ondergrond. Rustig, maar ook wel een beetje saai. Daarom heb ik er nu bewust voor gekozen, om een ander achtergrondstofje te gebruiken. Wat ik er omheen ga maken, weet ik nog niet. Maar het wordt vast kersterig :).

Please Santa
Deze hanger heb ik tijdens de Ladies Night bij Home Sweet Home gekocht. Het is alleen lastig om er een mooie foto van te maken. Eigenlijk moet je flitsen (heb ik nu ook gedaan), maar dan is de hele sfeer uit de foto...
Dit is zo'n geweldig winkeltje! Ze hebben heel veel Riverdale-artikelen. Als je er langs loopt, nee, je kunt er nooit langs lopen! Je mòet altijd even naar binnen. Even kijken wat ze aan nieuwe dingen hebben. Is er nog iets leuks om iemand cadeau te geven of gewoon voor mezelf? Dit keer dus slechts deze hanger. Maar hij is wel leuk!

2 opmerkingen:

  1. Leuk zijn ze die Christmas Truffles. Of je nu een grote of een klein quiltje maakt. Veel plezier ermee. Leuke hanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stitchery en wat een leuke hanger, ja zo lekker luisteren naar goede muziek en een paar steekjes doen is wel een heel fijne tijdsbesteding! Groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen