vrijdag 16 december 2011

Eindelijk...

...een boom gekocht!Vorige week zouden we een boom gaan kopen, maar vrijdag waren wij te druk met de Sintvoorbereidingen. Zaterdag was ik te moe. Woensdag afgesproken om 'm samen met mams te kopen, maar zij kreeg onverwacht visite, dus dat ging ook niet door.
Vanochtend ging ik samen met DS op pad. Eerst naar Eenwieler, daarna naar het Zuidplein, want hij wilde graag een stropdas (!), voer halen bij de Faunashop. Op de terugweg "stelde ik voor" meteen een Kerstboom te gaan kopen. Daar was hij het wel mee eens. We hadden snel een mooie boom te pakken. Even een netje er om heen en dan via de kassa naar de auto. Nu hebben wij niet zo'n grote auto meer, dus het was passen en meten:
Maar het ging en de klep kon nog dicht ook :)

Boom versieren
Natuurlijk volstaat alleen een boom kopen niet, hij moest ook staan! Normaal staat onze boom altijd al, maar we zijn dit jaar gewoon wat later. Ik heb de standaard van zolder gehaald. Samen met DS de boom er in gezet en de versieringen van zolder gehaald. Daarna verdween DS snel naar boven en kon ik op m'n gemak de boom versieren. Er hangen alleen zilveren, glazen en rode ballen in. Eén van mijn favorieten zijn de glazen ballen met een kerstboompje erin, die ik jaren geleden cadeau heb gekregen.

Eigenlijk koop ik ieder jaar wel iets nieuws voor in de boom. Dit jaar heb ik me enorm ingehouden. Niet dat ik nu zoveel leuks gezien heb, maar goed. Dit glazen engeltje van Riverdale vond ik om te zoenen. Ze heeft ook een ereplekje in de boom gekregen.

Nog wat slingertjes erin, een rode kralenslinger en een cadeautje onder de boom en het werk zit er op en het genieten kan gaan beginnen. Nu maar hopen, dat we een beetje aardig weer gaan krijgen met de feestdagen. De komende dagen ziet het er nog niet naar uit. Het blijft lastig om de boom te fotograferen zonder flits en 'n dan ook nog scherp in beeld te krijgen. Maar in dit geval vind ik de sfeer belangrijker dan de scherpte.

Goed weekend!

6 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, bij ons moet die komende week nog geplaatst worden. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stropdas zal DS Zeker niet misstaan :D en de boom is (voor zover het te zien is :p) erg mooi geworden :D

    Knap werk hoor Mimi! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk sfeervol staat hij daar te sprankelen, mooi alleen zilver en glas, is ook mijn smaak! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit er sfeervol uit Yvon, en je boom is prachtig geworden
    Liefs Joke en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je boom ziet er prachtig uit. Hij staat trots te wezen op zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je boom er mooi bij daar kom je wel van in de kerstsfeer.

    vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen