dinsdag 13 december 2011

Film en nieuws van de dag

Nieuws van de dag
Eindelijk heb ik weer een keer goed nieuws: drie weken geleden was er weer een biopt genomen bij DD en daar zou ze vanochtend de uitslag van krijgen. Voor mijn gevoel was het zeker weer een plekje huidkanker. De vraag voor mij was alleen: wat gaan ze er aan doen en wanneer? Belt DD vanochtend om even over negen: "Mam, het is niks!!!" JOEPIE!!! Hè, hè, er viel een flinke last van mijn schouders en natuurlijk ook van die van haar!

Filmpje pakken
DH verraste mij door mij mee te vragen naar de film. Zo kwam het, dat wij vanmiddag opeens in de bioscoop zaten. We waren ver uit de jongste bezoekers in de zaal. Het was ècht een grijze plaag, die zich op hun mooist hadden gekleed en gekapt om een film te zien. Wel leuk! We zijn naar Nova Zembla geweest. Ik vond het een erg mooie film. Niet zo supersnel gemonteerd, dat het kijken alleen al enorm vermoeit. Maar mooi! 3D vind ik nooit zo'n feest. Dan zit je met zo'n zware bril op je neus over je eigen bril heen... Nee, dat is niet mijn ding. Maar de film kun je gerust gaan bekijken!

Na de film zijn we even een kopje thee gaan drinken bij DD. Die vond dat natuurlijk erg gezellig, paps en mams onverwacht op de thee. En zo konden we met z'n drieën nog even blij zijn met het goede nieuws.

Ook DS blij
Vuurspuwolie en -stok
Eigenlijk vond ik, dat DS er wat bekaaid af is gekomen met Sinterklaas. Terwijl hij toch zo lief is geweest afgelopen jaar... DH en ik vonden dat hij dan nog wel een cadeautje kon krijgen. Dus hebben wij zondagavond nog een bestelling gedaan via internet en die kreeg hij vanmiddag binnen toen hij alleen thuis was. Verrassing:
Hij was er erg mee in zijn sas.


Lucia
Vandaag wordt in Scandinavië Lucia gevierd. Ik wilde daar zelf een stukje over schrijven, maar daar ontbreekt mij nu de lust voor. Maar neem gerust een kijkje bij haar! Zij heeft er een mooi stukje van gemaakt.

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het goede nieuws over je dochter. Aan het woordje "weer" begrijp ik dat er al de nodige spanning aan vooraf gegaan is. ( ik ken/lees je blog nog maar sinds kort)Wat een opluchting moet dat goede nieuws zijn! Voor jullie én haar...

    En Nova Zembla lijkt mij ook een mooie film! Die staat ook nog op mijn lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die film wil ik ook gaan zien, maar helaas wil niemand mee, zal toch eens wat vriendinnen gaan porren! Geniet maar van dat heerlijke nieuws en ik vind vuurspuwen echt doodeng! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker goed nieuws. Wat een opluchting voor haar en voor jullie. Leuk zo'n onverwacht uitje. Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat fijn Yvon, dat het een goede uitslag was, ben er heel blij om,
    Nu duimen dat het zo blijft,
    Lucia was schitterend gisteren, we hebben genoten en dank je wel, dat je haar site erbij schreef
    Knuffel joke en op weg naar een jaar met vele goed berichten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het een goede uitslag was voor je dochter.
    Lieve groetjes Ineke Hulzebos uit Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met het positieve nieuws voor je dochter, maar daar meteen achteraan lees ik 'grijze plaag'. Bedoelde je daar de oudere mensen mee? Nou die benaming vind ik nogal op zijn minst gezegd oneerbiedig. Sorry!
    Het categoriseren heeft in Nederland nog steeds niet opgehouden...jammer.

    BeantwoordenVerwijderen