donderdag 19 januari 2012

Mooie, oude herinneringen

Tijdens het opruimen van de zolder kwam mijn mams nog zakdoekjes en kleedjes tegen die van mijn oma zijn geweest. "Kun jij er wat mee? Anders gooi ik ze weg." Nou, natuurlijk kan ik er wat mee! Ik weet nog niet wat, maar zulk soort zaken zouden toch verwerkt moeten kunnen worden in een quiltje...? Kijk je even mee? Van deze heb ik er drie, twee van linnen en één van wat fijner materiaal:

Alle drie bij elkaar




Ook zitten er twee prachtige zakdoekjes bij. Ze zijn crèmekleurig. Zijn ze niet prachtig?




Er zit ook een kleedje bij, maar dat is heel zacht roze. Als ik 'm alleen op de foto zet, komt de kleur niet goed uit. Maar met z'n allen bij elkaar wel:

Ook is er nog een ovaal kleedje. Die vind ik zelf ook erg mooi.


Detail van het ovale kleedje


Mijn oma was zo'n lieverd. Ze is al bijna 30 jaar dood, maar soms kan ik er nog zò intens missen! En we konden ook zo'n pret hebben samen. Al dat soort herinneringen komen boven bij het zien van de kleedjes en zakdoekjes van oma.

En verder?
Verder ben ik nog aan het haken (Grannies en de draak). Net waar en waarneer in zin heb. Natuurlijk ben ik ook bezig met de stitchery-sneeuwmannen. De maand juni vordert gestaag. Nog even en ik ben eindelijk op de helft van het aantal sneeuwmannen, dat ik wil maken. Leuk hoor!

4 opmerkingen:

  1. Natuurlijk gooi je zoiets niet weg. Je kunt het altijd in een quilt verwerken. Een mooi stitcherie erop kan ook. Mooie sneeuwman weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleedjes. Nee die gooi je niet weg. Er komt iets bijzonders langs waarvoor je ze wil geebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neeeee, zeker niet wegdoen. 't Zijn nu al mooie herinneringen!
    Schattig sneeuwmanneke weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja schitterende spulletjes, misschien iets voor een Oud Goed quilt, kijk maar eens bij haar en haar kornuiten: nuttigenfraai.blogspot.com
    dan kun je zien wat ik bedoel!

    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen