zondag 1 januari 2012

Gelukkig nieuwjaar!

Nieuwe kansen
Het is me gisteren opgevallen, dat ik toch wat moeite had het oude jaar achter me te laten. Terwijl ik eigenlijk niets liever deed, maar dan toch... Nadat DH en ik elkaar een heel gelukkig nieuw jaar toe hebben gewenst -met champagne- gingen we even buiten op de dijk naar het vuurwerk kijken. De gedachte die door mijn hoofd spookte was: "Wat ben ik blij dat dit k*tjaar achter de rug is." Maar op die wijze hou je er toch nog wat aan vast. De nieuwe insteek vanochtend was dan ook:

Gelukkig, er is een nieuw jaar begonnen!

Een jaar met nieuwe mogelijkheden, nieuwe kansen. Alles ligt weer open. Alle ellende die we meegemaakt hebben in 2011 ligt achter ons en dàt krijgen we in 2012 in ieder geval niet meer.

Ik wil me dit jaar in ieder geval weer meer toeleggen op het quilten. In mijn hoofd zijn al diverse ideeën gerijpt. Nu nog even bedenken met welke ik als eerste ga beginnen. Ik hou jullie op de hoogte.

Op de valreep in het oude jaar heb ik mezelf enorm verwend met een nieuwe compactcamera. Mijn oude beestje had zoveel vertragingstijd tussen indrukken en afdrukken, dat ik me hier heel erg aan ging storen. Om hier geen last van te hebben, moet je eigenlijk een spiegelreflexcamera aanschaffen. Maar die hebben we al, maar dat vind ik veel te zwaar om mee te nemen tijdens de marathons van DH of bezoek aan quiltbeurzen enzo. Een systeemcamera is dan ook een aardig alternatief, maar buiten het feit dat die ook behoorlijk aan de prijs zijn, zijn ze ook best nog wel zwaar. Uiteindelijk heb ik me laten adviseren voor deze beauty.

Er zitten alleen zo veel mogelijkheden op (je kunt ook zelf je diafragma, sluitertijd e.d. instellen), dat ik nog wel even bezig ben eer ik alles onder de knie heb. Maar dat geeft niet!

Rest mij nog jullie allemaal een heel goed 2012 toe te wensen! Ik hoop, voor iedereen, dat dit jaar ons zal brengen wat we ervan verwachten. Dat we volgend jaar om deze tijd kunnen zeggen: "Het was een goed jaar!"

6 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het nog lege jaar 2012 voor jou heel veel moois zal brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste wensen voor jou en je gezin en ik wens je sterkte voor het verwerken van al die opspelende gevoelens, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit ook nog héél erg met afgelopen jaar, maar wat een mooie camera heb je gekocht voor jezelf! :D En jij maar zeggen nadat jij je waanzinnig leuke nieuwe laarzen had gekocht, dat jij jezelf wel genoeg cadeautjes had gegeven dit jaar...ja ja...:p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jullie al het goeds in 2012 toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je een creatief en prachtig jaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig Nieuwjaar en denk niet teveel aan het oude jaar, ik was blij dat ik dat weg kon doen, en nieuwe dingen kan aanvangen

    mooi camera

    knuffel joke

    BeantwoordenVerwijderen