donderdag 24 november 2011

Haken, haken en nog eens haken

SintinkopenGisteren moest ik voor mijn Sintinkopen even naar Intratuin... Nou, als er iets is dat de energie uit je wegzuigt, dan is het Intratuin wel. Wat een enorme hoeveelheid kitsch. Gelukkig zijn er voldoende mensen die er van houden, maar het is aan mij niet besteed. Sint is wel geslaagd voor zijn inkopen, trouwens. :)

Huishoudelijke instructies
's Middags even met DD mee gegaan naar haar huisje om kookinstructie te geven en uitleg over "hoe de was te sorteren".
Leuk hoor!

Haken, haken en nog eens haken
Mijn zwarte baret heb ik al eens laten zien, maar ik heb ook een schattig paars mutsje gehaakt en een zomerhoedje.

mijn paarse mutsje
alvast mijn zomerhoedje











Nadat ik van de week mijn zomerhoedje had afgemaakt, wilde ik weer een nieuw haakprojectje starten. Al enige tijd staat Ridder Roderick met Dibbes, de draak en zijn stokpaardje op mijn lijstje. Ridder Roderick is al klaar (alleen zijn schild nog niet). Met Dibbes ben ik druk bezig en als laatste ga ik het stokpaardje maken. Als je zo de foto van Roderick ziet, zou je denken, dat hij van een behoorlijk formaat is. Niets is minder waar. Kijk maar op dit plaatje:








Ook ik wilde wel eens proberen te haken met Zpagetti. Het leek me helemaal het einde. Dik garen, dikke haaknaald, grote projecten en snel klaar. Maar ik vond het tegenvallen. Ik vond het niet zo fijn haken en kreeg al snel last van mijn polsen. Toch wel een tasje gehaakt en van de overgebleven Zpagetti twee onderzetters gehaakt voor mijn schoonmama. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt, maar het zijn gewoon twee ronde onderzetters die iets in afmeting verschillen. Maar dit is mijn tasje.

4 opmerkingen:

  1. Ik bewonder je haakwerken. Dit is iets waar ik absoluut niet handig in ben. Jammer want je ziet zoveel leuke dingen voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw! dat roze hoedje vind ik heel heel mooi! groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke projecten en wat een leuke resultaten, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest hier weer heel wat bijlezen!
    Over je DD die het huis verliet ... loslaten noemen ze dat en dat is toch erg moeilijk, hé!
    En jij ook helemaal aan de haak?
    Ik moet afkicken, de stapel sjaals wordt te hoog!
    Goe weekend Yvonne!

    BeantwoordenVerwijderen