woensdag 20 januari 2016

Drie blokjes van Tula Pink

Tula Pink
De afgelopen twee weken heb ik drie blokjes van Tula Pink gemaakt. Dit is blokje 12:



Van dit blok vind ik, behalve de kleur roze, het quiltwerk leuk! Ik laat me meestal leiden door het voorbeeldblok, maar geef ik er ook wel mijn eigen draai aan.

Dit is blokje 13:



Ik geef mijn blokken ook zelf een naam en de laatste tijd zet ik ook een datum in mijn boek erbij. Zo heb ik straks een fantastisch naslagwerk van mijn samplerquilt!

En dit is blokje 14:


Toen ik aan blokje 15 wilde gaan beginnen, werd ik heel boos op Sjimmie (mijn Janome). Hij maakt al een week niet meer van die mooie steekjes èn hij "eet" mijn stofjes op als ik begin met naaien! :( Vandaag heeft manlief Sjimmie naar de naaimachinedokter gebracht. Ik neem aan, dat 'ie alleen schoon gemaakt moet worden.

Dus blijft het aantal blokken nu steken bij 14 en die zien er gezamenlijk zo uit:



Ook Sis naait vrolijk door aan de zwart/wit/rode variant van Tula Pink. Kijk je 
ook weer op haar blog?



Dochterlief
Dochterlief doet het goed! We moeten allebei wennen aan afstand nemen, overgeven, zelfstandig worden/zijn, maar we kunnen er heel goed over praten en dat is heel belangrijk.

Op kantoor
Op mijn werk gaat het erg lekker! Ik krijg weer taken, klussen en projecten waardoor ik weer ècht met plezier naar mijn werk ga en dat is wel even geleden :)
Het bijkomend voordeel is dat de tijd vliegt! Zo kom ik op kantoor en gevoelsmatig een uurtje later mag ik al weer naar huis!

Goede week deze week!

5 opmerkingen:

  1. Je blokjes zijn weer toppie ! Hoop dat Sjimmie snel opknapt....
    Op mijn blog is het even rustig... omdat er op het werk erg veel positiefs gebeurd ;-)
    Maar dit weekend zal het wel goed komen !
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokken van jou en van Sis en wat heerlijk dat je weer lekker je draai hebt op kantoor! Groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er wel heel mooi uit al jouw blokken bij elkaar !!
    En plezier in je werk is heeeel veeeeeel waard.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat jammer dat je even niet verder kunt omdat de techniek je in de steek laat. Het is wel heel leuk om langzaam maar zeer het quilt werk te zien groeien met mooie blokken.
    fijn om te lezen dat je goed met dochterlief kunt praten en je weer met plezier naar je werk gaat dan gaat alles ook zoveel makkelijker.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat mooi!
    Fijn dat je zo een goed relatie hebt met Lotte en dat je zelf ook goed in je vel zit
    Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen