maandag 30 maart 2015

Wat een geweldig weekend!

Het begon al op vrijdag
Vrijdagmiddag had ik mij ingeschreven voor een workshop Hoopers bij Kynologisch Nederland, samen met Cooper natuurlijk! De cursus werd gegeven door Hoopers Nederland. Twee enthousiaste dames die ons de eerste beginselen van deze sport bij wilden brengen. Het was heel veel denkwerk voor Coopertje :)




Na twee uur waren zowel hond als vrouwtje behoorlijk moe! Maar wat heeft hij het goed gedaan! Het leuke vond ik, dat ze iedere hond in z'n waarde laten. 

En toen werd het zaterdag
Ik stap samen met dochterlief de deur uit om mijn mams op te halen, blijkt dat ik de autosleutel vergeten ben. Snel naar binnen, sleutel gehaald, weer naar buiten en hoeps.... daar ga ik weer door mijn enkel heen :(
Gelukkig droeg ik schoenen die over mijn enkel heen gaan, dus kon ik nog wel lopen. Eerst mams ophalen en toen naar Zuid Beijerland voor de quiltdag, die Angeline heeft georganiseerd samen met haar team.



Eerst zaten er nog twee oudere dames aan onze tafel, maar die kregen het te koud bij de open deur. Dus zaten we met z'n drietjes. Ook niks mis mee. De tafel naast ons, zaten Ageeth en Debby. Dat was ook erg gezellig! Ageetg kende ik nog van het Quiltgebeuren.



Er stonden ook twee quiltwinkels: het Quilterspalet uit Den Haag met Evy (leuk weer eventjes bijgekletst!) en Farmyard Quilts. Ik kende deze webwinkel helemaal niet, maar oh, oh, oh wat hebben wij ook leuke dingen!!

We kregen een geweldige goodiebag met onder andere een patroontje van Farmyard:



En een patroontje van Bobbin:



En nog een pakketje om een leuk boekje mee te maken:



En een pakket om een groot pyramidevormig speldenkussen te maken:



Borduurgaren van het merk XX:



Handwerkbladen, een kortingsbon van Quiltiana. En nog veel meer en dat allemaal in een jute tas van Albert Heijn.

Er was ook een prachtige show and tell. Ik heb veel mooie quilts gezien, zoals


Leuk idee met al die geruite stofjes!

Prachtig om zo je restjes op te maken

Deze mevrouw was nog niet klaar met het doorquilten, maar wat is dit een prachtige quilt

Dit is de achterkant (!!!) van een indrukwekkende quilt

Leuk idee als je nog wat vingerhoedjes hebt :)

De Kerstquilt van Ageeth

Deze mooie top is ook van Ageeth. Wat een werk!

Koeienquiltje! Er waren een paar dames die deze quilt gemaakt hebben. Allemaal anders. Erg leuk!
Er werden ook lootjes verkocht waarmee je mooie dingen kon winnen. Helaas zijn wij niet in de prijzen gevallen, maar dat geeft niks. We hebben een hele leuke dag gehad.

Nadat we thuis zijn gekomen heb ik mijn schoenen uitgetrokken... au, mijn enkel deed toch wel zeer. 's Avonds en zondag lekker rustig aan gedaan.

Vanochtend met stevige, roze stappers aan gedaan en toen deed lopen geen zeer meer :) Maar zonder schoenen moet ik wel goed uitkijken.

We hebben de smaak wel weer te pakken van een quiltdag en kijken al uit naar de quiltdag die Sabine ieder jaar organiseert in Helmond. Trouwens, Sabine en haar moeder waren er ook bij in Zuid Beijerland. Gezellig hoor!

Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Wat een super weekend.
    Cooper heeft zich vast super vermaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dag heb je zaterdag gehad, wil ook een keertje gaan, maar ja, er is altijd wat! Die Cooper is echt niet dom, veel denken en dan doet hij alles wat vrouwtje vraagt ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk dag hebben jullie gehad en zo te zien veel ideeen opgedaan
    Fijne paasdagen vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen