zondag 16 november 2014

96, bijna 75, Sint, vest en geisha

Ja, wat moet je nu van zo'n titel maken???

96
De oma van manlief is deze week 96 jaar geworden! Ze wilde helemaal niets aan haar verjaardag doen, want dat is toch allemaal onzin! Maar manlief, Cooper en ik zijn gewoon gegaan. Zoonlief kwam naderhand ook nog. En dat vond oma helemaal geweldig!!!
Onlangs was ze uit haar bed gevallen, waardoor ze nu nog een heel kleurrijk gezicht had. Maar ze wordt 100 zegt ze. Dat zegt ze al jaren, dus wie weet?


Bijna 75
Mijn papa wordt bijna 75 en we wilden iets anders cadeau geven dan normaal. 


Na rijp beraad hebben we kaartjes gekocht voor het whiskyfestival in Den Haag. Hij is daar ooit eerder heen geweest en vond dat helemaal geweldig! Nu mocht hij er met zijn kleinzoon heen en ze hebben er enorm van genoten!


Sint en vest
Gisteren heb ik weer genoten van de intocht van Sinterklaas. Altijd leuk om te zien, maar ik moet nog wel een beetje wennen aan deze Sint. Volgens mij vergeet hij wel eens dat hij heeeeel erg oud is :)


Voordat de intocht begon heb ik ook mijn Sinterklaasdingetjes weer neergezet:



En ook het Sinterklaasquiltje hangt weer aan de muur.


Tijdens het kijken heb ik mijn cirkelvest afgemaakt. Hij is helemaal geweldig!!


Maar... het blijkt, dat ik 'm toch met een te grote haaknaald heb gehaakt.... Ik had het vest gisterenavond aan getrokken en naarmate de avond vorderde "groeide" mijn vest. Gelukkig was ik op tijd thuis voordat 'ie over de grond kon slepen :). Dat wordt dus uithalen en opnieuw beginnen, maar nu even niet, want mijn polsen, elleboog en schouders zijn behoorlijk overbelast. Gisterenavond sprak een mevrouw mij aan omdat ze mijn vest zo mooi vond: "It looks like a piece of art." Nou, dan ben je toch helemaal trots?

Geisha
Gisterenavond was er weer Ladies Night in het Museum voor Volkenkunde in Leiden. Voor de derde keer togen we naar de Ladies Night. Het was heel erg druk, maar ook erg leuk. We hebben een workshop origami gevolgd. Best lastig, maar ook wel erg leuk om te doen.

Mams en dochterlief ingespannen bezig :)
Dit zijn de resultaten van een collegaatje van mij, mijzelf en de voorbeelden die er al stonden:

De lotusbloem en de tweede vogel van rechts zijn van mij
Mams en ik hebben nog even staan kijken bij de Kimonomodeshow. Maar het was eerder een demonstratie van hoe je zo'n kimono (in dit geval een bruidskimono) aan moet trekken als dat er echt een modeshow was. Misschien kwam dat later, maar het was erg warm in de zaal en erg druk, zodat we niet meer konden zitten.


Ik heb mezelf een mandala kleurboek cadeau gedaan, misschien is dat minder belastend voor mijn gewrichten :)
'

4 opmerkingen:

  1. Mandala ....volgens mij staan daar erg leuke free motion patronen in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je voorzichtig met je pols/arm/schouder
    weet er alles van ;-((

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n kleurboek ik zie ze steeds meer opduiken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WWat een gezellig verslag. Gewoon het gevoel hebben op de koffie te zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen