vrijdag 14 februari 2014

Vervolg op mijn hartjes

Valentijnsdag
Het is vandaag Valentijnsdag, maar daar doe ik niet zoveel aan, hoor. Maar mijn hartjesproject nadert nu toch wel z'n voltooiing.
De roze rand vond ik niet mooi, dus die heb ik weer helemaal losgehaald. Wat nu? Naar de quiltwinkel!

Sinds kort hebben wij weer een quiltwinkel in de buurt, in Spijkenisse. Dus op naar Quiltiana. De vraag was alleen wat je er dan bij zoekt? Door zowel Tiana als een andere dame werd ik erg goed geholpen. Er werd van alles uit de kast getrokken en uiteindelijk koos ik voor groene stof van Maywood Studio (Basically Beautiful). En als je dan wat driehoeken snijdt en vast zet, krijg je dit resultaat:


Nu komt mijn hartvorm goed uit en krijgen de rode en roze kleuren nog meer nadruk. Ik ben er heel blij mee. Nu de achterkant in elkaar zetten en dan wil ik dit keer een bredere binding maken van dezelfde groene stof. Anders wordt het, denk ik, te druk!

Cadeautje
Alsof het nog geen cadeau genoeg is om naar een quiltwinkel te gaan en stof te kopen, heb ik mezelf nu ook eindelijk een Micro Stitch cadeau gedaan!


Hoe gaat het nu in onze ziekenboeg?
Dochterlief herstelt goed. Het gevoel van ziek zijn is nu over, de behandelde huid is aan het herstellen. Nu moet er nog aan de conditie gewerkt gaan worden, want iedere inspanning is enorm vermoeiend.

Vanmiddag moet ze nog een bultje van haar knie laten verwijderen en dan is het echt even over met de ingrepen ;)


Zelf krabbel ik ook wel weer overeind. Ik voel me beter, maar ook ik heb last van een enorm gebrek aan energie en conditie. Dus we stimuleren elkaar om naar buiten te gaan en al dan niet met Cooper een stukje te gaan wandelen of anders in huis actief bezig te zijn. Langzaam maar zeker komt het wel weer goed. Nooit verwacht, dat ik hier zò lichamelijk op van zou zijn.

Fijne Valentijn en een heel goed weekend!

6 opmerkingen:

  1. Mooie achtergrondkleur is het. De hartjes komen nu mooi uit. Ik hoop dat jullie gauw opknappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een goede keuze, deze kleur! Fijn dat het alweer wat beter gaat met Lotte! Beterschap voor jullie allebei.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jé Quibi, ik heb met je te doen; kan me voorstellen dat je ook lichamelijk uitgeput raakt om over psychisch maar niet te spreken. Het is wel bemoedigend nieuws dat je dochter langzaam vooruit gaat na alle ellendige ingrepen. Hou nog even vol..... diep ademhalen en leuke dingen doen; het is wat je zelf zegt: "het komt wel weer goed....".
    Sterkte en het allerbeste voor beiden (en de rest van de familie).
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie keuze! Ja je hart wordt zo en rustiger en meer benadrukt, prachtig! Heerlijk jezelf een cadeautje geven, is ook een fantastisch apparaatje!
    Fijn dat jullie alletwee aan het opknappen zijn, sterkte allebei!
    groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn dat je dochter zich weer beter gaat voelen! jij nog even wat energie ergens opscharrelen ;0) zo istie veeeeeel mooier inderdaad! prachtige kleur, je nieuwe achtergrond :0)

    BeantwoordenVerwijderen