donderdag 30 januari 2014

Update en andere zaken

Update vanuit de ziekenboeg
Alsof dochterlief nog niet genoeg voor haar kiezen kreeg, ontving zij ook nog gratis en voor niks een virus! Spugen, diarree en koorts...


Aangezien we die week er 's nachts ook nog uit moesten om de wonden te verzorgen, was mijn weerstand ook niet optimaal. Dat bleek later in ieder geval. Want twee dagen later voelde ik mij ook niet zo lekker. En 's avonds had ik precies dezelfde symptomen als dochterlief... Daar lag ik: in bed! Zoonlief mocht moeders restanten opruimen.

Het virus begint langzaamaan veld te ruimen, maar echt veel energie heb ik nog niet. Met dochterlief gaat het zoals verwacht. Dit houdt helaas in, dat ze zich nog steeds belabberd voelt. Dit is het gevolg van de medicijnen die ze nu moet gebruiken. Nog even doorzetten.

Jit Design
Een poosje terug had Jit Design een actie op Facebook. Je kon een pakket winnen om een engel te maken. Op haar Facebookpagina kon je aangeven wie je voor dit pakket aan wilde dragen en waarom. Ik had mijn dochter opgegeven en mijn quiltvriendinnetje gaf mij op! Mirelle kon slecht kiezen en heeft in ieder geval twee pakketten naar ons huis gestuurd: eentje voor dochterlief en eentje voor mij!! We zijn er heel erg blij mee en gaan er aan beginnen zodra we weer energie hebben!


Stitch en zo
Alweer een paar jaar geleden werd ik op de handwerkbeurs in Ahoy Rotterdam aangesproken door een mevrouw die mij herkende van mijn verhalen op mijn blog. Ik was toen zeer positief verrast, dat iemand je dan zo herkent in het 'wild'. Nu blijkt deze vriendelijke dame de eigenaresse te zijn van de quiltwebwinkel Stitch en Zo. Op aanraden van quiltvriendinnetje nam ik eens een kijkje op haar site. Wat een prachtige stoffen!! Ik vond, dat ik mezelf wel een beetje mocht verwennen en heb twee setjes FQ's gekocht, rode en roze:



Prachtig verpakt met roze lintje, in het cellofaan, met een quiltlabel en een kaartje erbij voel je je gewoon een beetje jarig!


Doorgeefroos en Inloophuis
4 februari is het Wereldkankerdag. In het kader daarvan werden er vandaag bij het Inloophuis  doorgeefrozen uitgedeeld. Ik had een uitnodiging gekregen om een roos op te halen. Aangezien ik toch Cooper uit moest laten, combineerde ik deze twee. Ik werd erg hartelijk ontvangen en heb er even zitten praten en een kopje thee gedronken. Cooper vond het er geweldig! Iedereen vond hem leuk en lief, hij kreeg snoepjes en knuffels, dus zijn dag kon niet meer stuk.


Toen we weer naar huis wilden gaan, gaf de gastvrouw van het Inloophuis haar roos aan mij! Zo word je dan toch weer positief geraakt door iemand die je eigenlijk helemaal niet kent! 
Op de terugweg wilde ik dezelfde weg terug lopen als de heenweg. Gewoon langs de singel, over het gras... Maar al snel wilde Cooper over steken. Ik wees hem terecht en hij kwam weer even bij mij lopen. Bij het zebrapad stak hij weer over. Ik dacht, "Oké, dan lopen we aan de andere kant terug. Ook goed!" Maar dat wilde onze slimme Doodle niet.... Hij nam een sprintje linea recta naar de dierenwinkel!!! Daar kreeg hij lekker Frolicjes en hebben we nog wat te kluiven meegenomen voor thuis. Daar deed hij zich enorm aan tegoed. En dan te bedenken, dat hij pas twee keer lopend bij de dierenwinkel is geweest:)


Tijd over?
Als je nog tijd over hebt en je wilt een kleinigheidje maken voor een goed doel, kijk dan even op het blog van Carina. Er wordt gevraagd sondevoedingzakjes te maken voor het Emma Kinderziekenhuis.

Wanneer weer?
Geen idee wanneer ik weer in de lucht kom, als ik zin, tijd en energie heb en ik moet natuurlijk wel wat te melden hebben.

Fijne dagen en maak er wat moois van!



5 opmerkingen:

  1. Je quiltvriendinnetje hoopt snel langs te komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd fijn om weer iets van je te lezen.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemachtig, dochterlief en jij krijgen het wel voor de kiezen. Ik wens jullie heel veel sterkte. En toch heb je dan zo'n lang gezellig en optimistisch verhaal met van die liefdevolle momenten op je blog. Hou dat vol!! Ik heb het grootste respect voor jullie.
    En geef die lollige hond Cooper een aai van mij. Hij is om te knuffelen.
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo schiet het ook niet op zeg :( heel veel beterschap, voor jullie allebei! slimmerik hoor, die Cooper ;0) had hij in ieder geval zijn verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte voor jullie!! En fijn dat de stofjes goed zijn aangekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen