Vrijdag - Rapid Fire HunterStar
Enige tijd geleden kreeg ik een appje van Sis: "Wat denk je hiervan?" Dat ging over een workshop Rapid Fire Hunter Star bij Jacqueline. Dus vrijdagochtend rond half twaalf reden manlief, Cooper en ik richting Duitsland.
Een voorbeeld van de Rapid Fire Hunter Star hing bij Jacqueline aan de muur:
Mooi hè? Ik had van tevoren eigenlijk geen inspiratie qua kleuren, maar koos uiteindelijk voor felle kleuren.
Sis had een prachtige schakering zwart, grijs, beige gekozen.
Het is veel snijwerk.
En dan kun je gaan kiezen hoe je alles aan elkaar gaat zetten. Zoals ook met de Tula Pink, kan het contrast tussen onze blokken niet groter zijn:
Maar hierover later meer!
Na afloop van de workshop togen we nog even langs quiltvriendinnetje M van Sis. Zij heeft veel restanten rode lapjes die ik waarschijnlijk kan gebruiken voor mijn Irish Circles (is een WIM'metje, maar de start hiervan staat op de planning voor volgend jaar). Onze mannen hadden zich vermaakt in het bos en bij Het hijgend hert. Daar hadden wij ook wel zin in, dus reden we daarheen in plaats van naar het huis van Sis. In plaats van Limburgs zuurvlees aten we dus bij het Hijgend Hert. Het was er erg gezellig!
En het eten was ook heel erg lekker!
Zaterdag - Aken
Voor zaterdag stond een bezoek aan Aken op het programma. Na een uitgebreid ontbijt gaan we naar deze mooie stad. We starten met een bezoek aan het nieuwe winkelcentrum Aquis en bezoeken daarna ook nog de Dom.
Je kijkt je ogen uit in deze kerk. Hij is niet extreem groot, maar wel heel erg mooi versierd. Heel veel goud en ook mijn quiltersoog zag prachtige quiltpatronen.
Eenmaal terug hebben we gezellig geborreld met een kaasje erbij.
Zondag - quilten of wandelen?
De grote hamvraag voor vandaag was: gaan we wandelen of gaan we quilten? Als het regende, zouden we gaan quilten en bij droog weer gaan we wandelen.
Manlief wilde een foto van Cooper waarop je meteen kunt zien dat 'ie in Kerkrade is genomen. Voor het geval je geen voetballiefhebber bent: RJC staat voor Roda JC en is de plaatselijke grote voetbalvereniging van Kerkrade. En dit is het oude stadion:
Na wederom een zalig, uitgebreid ontbijt besloten we toch om te gaan wandelen op de Brunssummer heide. Daar hadden ze vandaag uitgeroepen tot Dag van de hond. Het was er in het begin erg druk (en ook nog erg grijs), maar naarmate onze wandeling vorderde werd het steeds minder druk.
De honden genoten enorm! En ons fotomodel op vier poten wilde ook dit keer weer graag voor de camera.
Ondertussen ging de zon ook schijnen.
En we hadden het, zoals eigenlijk altijd, enorm naar ons zin!
Al dat zand sloeg bij Cooper een beetje in z'n bol. Hij heeft enorm gerend en begon ook nog te graven:
Bijna aan het eind van onze wandeling stond deze prachtige dierentotem.
Rondom het gebouw van Natuurmonumenten stonden diverse standjes van bijvoorbeeld blinde geleidehond en Natuurmonumenten zelf. Bij de laatste stond ook een meneer met een steenuiltje en een Europese oehoe. Ik vroeg of ik de oehoe mocht fotograferen. En dat mocht!
Maar wat nòg leuker was, was dat ik de oehoe vast mocht houden. Hoe gaaf is dat?
En na een lekker broodje togen wij weer huiswaarts!
Cooper is helemaal versleten en ligt zalig languit op de bank!
Geen nieuwe Tula Pink-blokjes deze week
Je zult wel begrijpen, dat er dit weekend geen tijd was om nog nieuwe Tula Pink-blokjes te maken. Ik heb wel mijn 25 blokjes bij de 25 blokjes van Sis gehangen. Kijk eens hoe leuk dat er uit ziet!
Wij kijken moe, maar voldaan terug op een geweldig leuk en gezellig weekend! Rest mij nog jullie allemaal een hele mooie week te wensen!
Het is de bedoeling om op mijn blog mijn wetenswaardigheden te vertellen. Dit kan gaan over mijn hobby's quilten, haken en lezen of over andere dingen die mij bezig houden. Wees welkom en ik vind het leuk als je een berichtje achter laat. Veel plezier!
Posts tonen met het label The Log Cabin. Alle posts tonen
Posts tonen met het label The Log Cabin. Alle posts tonen
zondag 20 maart 2016
zondag 15 februari 2015
Weekendje Limburg
Ons hoofddoel
Het hoofddoel van dit weekendje Limburg is een bezoekje aan de trimster van Chippy voor Cooper. We hebben al geruime tijd problemen met de vacht van Cooper en we komen er niet meer uit...
Cooper wordt op de tafel gezet en zijn vacht wordt bekeken en onderzocht. Het oordeel: hij heeft heel veel dood haar. Het advies: zo kort mogelijk scheren, zodat de huid en de vacht weer kan herstellen. We hopen, dat de scheerkop van 5 mm gaat, maar anders zou het zelfs nog 3 mm moeten worden :(. Gelukkig lukt het met de 5 mm en de hoeveelheid haar groeit gestaag.
Ik weet dat dit het beste is voor Cooper, maar ik heb het er toch best moeilijk mee. Zeker ook, omdat hij het verschrikkelijk vindt en de hele tijd enorm staat te beven. Maar uiteindelijk is de trimster klaar, Cooper bijna kaal en schoon.
Door het wassen en drogen heeft hij wel echt een poedelkop gekregen, dus daar moet ik nog even wat aan doen.
Nu zorgen, dat alles goed blijft gaan. We gaan wederom ons uiterste best doen!!
Zaterdag
's Ochtends is Cooper helemaal vrolijk en wil constant spelen en lijkt zijn trimervaring volledig vergeten! Ondertussen heb ik de kuif op z'n kop al nat gemaakt en het lijkt nu al meer op Cooper.
Na het ontbijt gaan we via omi en Heerlen naar The Log Cabinshop. Altijd leuk!! Daarna terug naar Sis voor koffie met wat lekkers. Nou ja, "wat lekkers", zeg maar gerust veel lekkers! Sis had een zalige taart gebakken en omi had carnavalsgebak meegenomen. Kijk maar eens:
Na de koffie en nog even boodschappen doen was het dan toch echt quilttijd!!! Onder toeziend ook van de doodles zijn wij lekker bezig.
Na het eten hebben dochterlief en ik niet zoveel fut meer om te quilten, dus blijven we op de bank. Sis met een borduurwerkje, Lotte voor de tv en ik met mijn haakwerk. Zalig genieten met af en toe een oog op de tv.
Cooper knuffelt zich zes slagen in de rondte. Eerst heel lang bij de een, dan weer lang bij de ander. Hij presteert het zelfs om de draad die Sis door de naald wil halen, uit haar hand te trekken! Boefje!! Maar dan volgt het knuffelen.
Zondag
Nog voor het ontbijt, maar nà een kopje thee, gaan Sis en ik met de honden wandelen. Tijdens de wandeling komen we Sir (een koningspoedel) tegen en die loopt gezellig met ons mee.
En wat is nu leuker dan met z'n drieën spelen?
Cooper verkent het terrein en probeert zich nog achter een boom te verstoppen :)
Ik ben vergeten foto's te maken van ons quiltwerk, maar neem maar van mij aan, dat we lekker productief zijn geweest!! En terwijl wij lekker bezig zijn, nemen de honden het ervan! Lekker in het zonnetje op de bank.
Na een voorspoedige thuisreis zijn we weer in Hoogvliet alwaar de mannen Cooper konden aanschouwen.
Het was een zalig weekend!! Daar kan ik wel weer even op teren. Dankjewel Sis!! xxxx
Het hoofddoel van dit weekendje Limburg is een bezoekje aan de trimster van Chippy voor Cooper. We hebben al geruime tijd problemen met de vacht van Cooper en we komen er niet meer uit...
Cooper wordt op de tafel gezet en zijn vacht wordt bekeken en onderzocht. Het oordeel: hij heeft heel veel dood haar. Het advies: zo kort mogelijk scheren, zodat de huid en de vacht weer kan herstellen. We hopen, dat de scheerkop van 5 mm gaat, maar anders zou het zelfs nog 3 mm moeten worden :(. Gelukkig lukt het met de 5 mm en de hoeveelheid haar groeit gestaag.
Ik weet dat dit het beste is voor Cooper, maar ik heb het er toch best moeilijk mee. Zeker ook, omdat hij het verschrikkelijk vindt en de hele tijd enorm staat te beven. Maar uiteindelijk is de trimster klaar, Cooper bijna kaal en schoon.
Door het wassen en drogen heeft hij wel echt een poedelkop gekregen, dus daar moet ik nog even wat aan doen.
Nu zorgen, dat alles goed blijft gaan. We gaan wederom ons uiterste best doen!!
Zaterdag
's Ochtends is Cooper helemaal vrolijk en wil constant spelen en lijkt zijn trimervaring volledig vergeten! Ondertussen heb ik de kuif op z'n kop al nat gemaakt en het lijkt nu al meer op Cooper.
Na het ontbijt gaan we via omi en Heerlen naar The Log Cabinshop. Altijd leuk!! Daarna terug naar Sis voor koffie met wat lekkers. Nou ja, "wat lekkers", zeg maar gerust veel lekkers! Sis had een zalige taart gebakken en omi had carnavalsgebak meegenomen. Kijk maar eens:
Na de koffie en nog even boodschappen doen was het dan toch echt quilttijd!!! Onder toeziend ook van de doodles zijn wij lekker bezig.
Na het eten hebben dochterlief en ik niet zoveel fut meer om te quilten, dus blijven we op de bank. Sis met een borduurwerkje, Lotte voor de tv en ik met mijn haakwerk. Zalig genieten met af en toe een oog op de tv.
Cooper knuffelt zich zes slagen in de rondte. Eerst heel lang bij de een, dan weer lang bij de ander. Hij presteert het zelfs om de draad die Sis door de naald wil halen, uit haar hand te trekken! Boefje!! Maar dan volgt het knuffelen.
Zondag
Nog voor het ontbijt, maar nà een kopje thee, gaan Sis en ik met de honden wandelen. Tijdens de wandeling komen we Sir (een koningspoedel) tegen en die loopt gezellig met ons mee.
En wat is nu leuker dan met z'n drieën spelen?
Cooper verkent het terrein en probeert zich nog achter een boom te verstoppen :)
Ik ben vergeten foto's te maken van ons quiltwerk, maar neem maar van mij aan, dat we lekker productief zijn geweest!! En terwijl wij lekker bezig zijn, nemen de honden het ervan! Lekker in het zonnetje op de bank.
Na een voorspoedige thuisreis zijn we weer in Hoogvliet alwaar de mannen Cooper konden aanschouwen.
Het was een zalig weekend!! Daar kan ik wel weer even op teren. Dankjewel Sis!! xxxx
Labels:
labradoodle,
Limburg,
Quilten,
The Log Cabin,
trimster
vrijdag 4 juli 2014
Weekje Zuid Limburg
Simpelveld
Afgelopen week bivakkeerden wij in een bungalow in Simpelveld. Wat een prachtige omgeving!
The Log Cabin
Zaterdag (en de vrijdag ervoor) was er seizoensafsluiting bij The Log Cabin. Aangezien dat nu maar een klein half uurtje rijden was èn Sis er een demonstratie gaf over het gebruik van plak- en scheurvlies, gingen we daar natuurlijk naar toe! Het zag er erg gezellig uit, zowel op de binnenplaats als binnen. Bij de tafel van Sis was het steeds erg druk :)
De vorige keer dat ik hier was, heb ik prachtige flanellen stoffen gezien. Toen was ik heel sterk en heb ik niets gekocht, maar nu... Acht, het is vakantie! Dus twee charm packs gekocht en een stuk donkergrijze flanel die er zo mooi bij past...
De bedoeling was om na het bezoek aan The Log Cabin te gaan wandelen met Cooper, maar het weer gooide roet in het eten. Het begon behoorlijk te regenen, dus reden wij gewoon terug naar het huisje.
Maandag
Maandag kwam dochterlief naar Simpelveld. Vergezeld van opa en oma zouden ze met de trein naar Heerlen reizen alwaar ik ze op zou halen.... Ware het niet, dat ik een berichtje kreeg dat er door een aanrijding van twee andere treinen hun trein niet verder zou reizen dan Tilburg.... De alternatieve reisroute kende ook een vertraging van meer dan 60 minuten in verband met een defect spoor. Nou, dan rij ik wel naar Tilburg....
Gevoelsmatig ben ik dan al bijna thuis, maar ja daar was niets aan te doen. Vader, moeder en dochter meegenomen met de auto. Eerst koffie drinken en een broodje eten en dan lekker een stuk wandelen. Zodra we thuis waren van het wandelen barstte de regen weer los.... Jammer hoor! 's Avonds mijn ouders weer op de trein gezet. Dit keer wèl in Heerlen en ze zijn weer goed thuis gekomen.
Dinsdag - Aken
Voor vandaag stond er een damesuitje op het programma: een dagje Aken. Lekker shoppen en ondertussen kijken naar al het moois waar we voorbij komen.
Voor mij was dit ook de dag, dat ik 25 jaar in dienst was bij mijn werkgever. Ik vond dat ik mezelf wel een cadeautje mocht geven :). Dat werd een dubbele donkergrijze Noosa armband (zoals deze maar dan zonder deze chunks):
Ik had nog steeds geen oranje chunk, dus die heb ik nu ook gekocht:
Dochterlief heeft nog een prachtige agenda van Filofax gekocht. Lekker geluncht, dus was wil je nog meer?
Woensdag
Dochterlief had lekker uitgeslapen, dus zodra die ontwaakt was zijn we naar Vaals gereden. De auto ergens neer gezet en toen via het bos naar de Wilhelminatoren gelopen. Prachtig daar!
Toen ik de toren zag, bood ik mij meteen vrijwillig aan om met Cooper beneden te blijven:).
Toen nog naar het drielandenpunt. Jeetje, wat is dat vernieuwd zeg!
's Avonds kwamen Sis, haar manlief en Chip gezellig eten waarna we nog even gewandeld hebben.
Donderdag
Voor vandaag stond een ritje met de stoomtrein op het programma. Van Simpelveld naar Valkenburg. Cooper vond het best eng in de trein, dus die kroop gewoon op schoot :)
In Valkenburg zijn we maar heel even uitgestapt. Het was zò warm op het perron dat we weer snel de trein in wilden stappen. Tot mijn grote schrik neemt Cooper een sprong -met de bedoeling de trein in te komen-, maar hij springt tegen een dichte deur!!! Ik zag 'm al liggen tussen de trein en het perron... Gelukkig sprong hij achteruit weer op het perron, dus dat liep met een sisser af. Maar zelf de trein in of uit springen was er niet meer bij voor Coopertje.
Dochterlief en ik vonden het wel genoeg toen we weer in Simpelveld terug waren, maar manlief wilde nog een ritje Kerkrade doen.
Vrijdag
Aan alle vakanties komt een eind, maar aan een vakantie van slechts één week komt wel héél snel een eind. Maar goed, we hebben het erg naar ons zin gehad. Genoten van de prachtige omgeving en nu weer thuis, wassen draaien. Gelukkig ben ik nog een paar dagen vrij!
Afgelopen week bivakkeerden wij in een bungalow in Simpelveld. Wat een prachtige omgeving!
The Log Cabin
Zaterdag (en de vrijdag ervoor) was er seizoensafsluiting bij The Log Cabin. Aangezien dat nu maar een klein half uurtje rijden was èn Sis er een demonstratie gaf over het gebruik van plak- en scheurvlies, gingen we daar natuurlijk naar toe! Het zag er erg gezellig uit, zowel op de binnenplaats als binnen. Bij de tafel van Sis was het steeds erg druk :)
De vorige keer dat ik hier was, heb ik prachtige flanellen stoffen gezien. Toen was ik heel sterk en heb ik niets gekocht, maar nu... Acht, het is vakantie! Dus twee charm packs gekocht en een stuk donkergrijze flanel die er zo mooi bij past...
De bedoeling was om na het bezoek aan The Log Cabin te gaan wandelen met Cooper, maar het weer gooide roet in het eten. Het begon behoorlijk te regenen, dus reden wij gewoon terug naar het huisje.
Maandag
Maandag kwam dochterlief naar Simpelveld. Vergezeld van opa en oma zouden ze met de trein naar Heerlen reizen alwaar ik ze op zou halen.... Ware het niet, dat ik een berichtje kreeg dat er door een aanrijding van twee andere treinen hun trein niet verder zou reizen dan Tilburg.... De alternatieve reisroute kende ook een vertraging van meer dan 60 minuten in verband met een defect spoor. Nou, dan rij ik wel naar Tilburg....
Gevoelsmatig ben ik dan al bijna thuis, maar ja daar was niets aan te doen. Vader, moeder en dochter meegenomen met de auto. Eerst koffie drinken en een broodje eten en dan lekker een stuk wandelen. Zodra we thuis waren van het wandelen barstte de regen weer los.... Jammer hoor! 's Avonds mijn ouders weer op de trein gezet. Dit keer wèl in Heerlen en ze zijn weer goed thuis gekomen.
Dinsdag - Aken
Voor vandaag stond er een damesuitje op het programma: een dagje Aken. Lekker shoppen en ondertussen kijken naar al het moois waar we voorbij komen.
Voor mij was dit ook de dag, dat ik 25 jaar in dienst was bij mijn werkgever. Ik vond dat ik mezelf wel een cadeautje mocht geven :). Dat werd een dubbele donkergrijze Noosa armband (zoals deze maar dan zonder deze chunks):
Ik had nog steeds geen oranje chunk, dus die heb ik nu ook gekocht:
Dochterlief heeft nog een prachtige agenda van Filofax gekocht. Lekker geluncht, dus was wil je nog meer?
Woensdag
Dochterlief had lekker uitgeslapen, dus zodra die ontwaakt was zijn we naar Vaals gereden. De auto ergens neer gezet en toen via het bos naar de Wilhelminatoren gelopen. Prachtig daar!
Toen ik de toren zag, bood ik mij meteen vrijwillig aan om met Cooper beneden te blijven:).
Toen nog naar het drielandenpunt. Jeetje, wat is dat vernieuwd zeg!
's Avonds kwamen Sis, haar manlief en Chip gezellig eten waarna we nog even gewandeld hebben.
Donderdag
Voor vandaag stond een ritje met de stoomtrein op het programma. Van Simpelveld naar Valkenburg. Cooper vond het best eng in de trein, dus die kroop gewoon op schoot :)
In Valkenburg zijn we maar heel even uitgestapt. Het was zò warm op het perron dat we weer snel de trein in wilden stappen. Tot mijn grote schrik neemt Cooper een sprong -met de bedoeling de trein in te komen-, maar hij springt tegen een dichte deur!!! Ik zag 'm al liggen tussen de trein en het perron... Gelukkig sprong hij achteruit weer op het perron, dus dat liep met een sisser af. Maar zelf de trein in of uit springen was er niet meer bij voor Coopertje.
Dochterlief en ik vonden het wel genoeg toen we weer in Simpelveld terug waren, maar manlief wilde nog een ritje Kerkrade doen.
Vrijdag
Aan alle vakanties komt een eind, maar aan een vakantie van slechts één week komt wel héél snel een eind. Maar goed, we hebben het erg naar ons zin gehad. Genoten van de prachtige omgeving en nu weer thuis, wassen draaien. Gelukkig ben ik nog een paar dagen vrij!
Abonneren op:
Posts (Atom)





























