dinsdag 20 december 2016

Over voetbal, tattoos en kerstmarkten

Kerstmarkt deel 1
Zondag 11 december gingen we naar Den Haag want daar zou een wintermarkt zijn in Dickensstijl....


Het viel heel erg tegen! Gelukkig kan manlief toch nog een leuke foto maken!

Woensdag 14 december Feyenoord-ADO
Woensdagavond gingen we weer naar de Kuip: manlief, zoonlief, "adoptie"zoonlief en ik. De heenreis met de metro verloopt altijd soepel, de tramreis was bijzonder druk :)

Maar dan komen we toch nog in De Kuip aan.

Gezellig hoor!


Manlief nam deze leuke foto van mij tijdens de rust:

 
 
Na een 5-1 overwinning was een extreem overvolle tram geen enkel probleem. We hebben er een feestje van gemaakt. Lekker gezongen en gesprongen!

Donderdag 15 december, tattoodag...
Zoonlief wil al heel lang een tattoo en niet zomaar eentje, maar een bijzondere. Een half jaar geleden zijn we bij Dutch Ink geweest. We hadden daar hele goede dingen over gehoord, maar je moet je er ook goed bij voelen. En dat deden we. Zoonlief heeft zijn tattoowensen doorgesproken met Horia (de tattooartist). En de afspraak werd gemaakt voor 15 december: een half jaar later dus... Maar vandaag was het eindelijk zo ver. Om twaalf uur waren we bij Dutch Ink in Vlaardingen.


Eerst moet het plaatje gemaild worden en de tattoo worden voorbereid. Om 13.00 uur mocht hij op de tafel en kon het werk gaan beginnen. Eerst de zogenaamde potloodlijntjes:


Even goed installeren, want dit gaat wel even duren:


Ondertussen probeert zoonlief een serie te kijken op zijn tablet.


Horia doet enorm zijn best en is ook waanzinnig enthousiast!


Af en toe wordt er even gepauzeerd en dan wordt de tattoo in wording afgedekt met vershoudfolie.

 
Er komt steeds meer kleur in en dit is het uiteindelijke resultaat:
 
 
 Net zo'n schokdemper als er in zijn motor zit :) Hij is er helemaal blij mee.
 
Ik wilde ook graag een tweede tattoo en als je dan toch de hele middag op je zoon zit te wachten in een tattooshop, is dat misschien wel een uitgelezen moment. Stefan, de broer van Horia, heeft deze tattoo bij mij gezet:
 
 
Aanzienlijk minder spectaculair, maar ik ben er heel blij mee!! Ik hoefde er ook geen vier uur op te wachten :)
 
Na het tattoofeest zijn we nog even langs gegaan bij het kerstfeest van mijn werk. Dat vond dit jaar plaats in de Kuip. Onderweg zag ik nog een prachtige lucht:
 
 
Zaterdag 17 december kerstmarkt, deel 2
Manlief moest zaterdag op de kerstmarkt staan in Leiden, dus ging ik met de motor via een kronkelroute naar Leiden. De kerstmarkt is best gezellig en wel bijzonder omdat het een drijvende kerstmarkt is, maar ik was er toch snel op uitgekeken. Ik heb mijn buik wel even vol van de Nederlandse kerstmarkten.
 
Zondag 18 december, Pretty Tall Hoofddorp
Aangezien er uitverkoop was bij Pretty Tall ging ik samen met dochterlief en mams naar Hoofddorp. Zalig hoor, dat alle broeken lang genoeg zijn, de mouwen op lengte en je taille ook echt ter hoogte van je taille! Ik heb een prachtige grijze broek gekocht en een little black dress.
We hebben er gezellig rondgewandeld in het winkelcentrum en her en der wat leuks gekocht en tussendoor onze inwendige mens verzorgd bij Bagels and Beans.
 
Vandaag was ik opeens enorm verkouden (zoals zovelen). Ik voel me ook echt beroerd.
 
Dat wordt zo even goed stomen en lekker op tijd naar bed, want ik wil echt niet ziek zijn met de Kerstdagen!
 
Voor degene die geen kaart van mij krijgen:
 
Ik wil jullie hele gezellige, vredige Kerstdagen wensen. Geniet ervan en van elkaar!

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige tatoo van je zoon, maar die van jou is ook prachtig. Heerlijk hé, dat je nu een winkel van Pretty Tall dichtbij hebt?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen