dinsdag 16 juni 2015

Over een verjaardag, oom Cooper, de Halve van Hoogvliet en de Waterchallenge

Verjaardag
Laten we beginnen met de verjaardag. Vandaag precies acht jaar geleden startte ik mijn blog bij weblog.nl Door problemen bij weblog ben ik er noodgedwongen even tussenuit geweest, om daarna weer met frisse moed verder te gaan.

Ik begon acht jaar geleden gewoon voor mezelf. Geen idee dat er in betrekkelijk korte tijd zoveel mensen mijn blog wisten te vinden. Van over de hele wereld... ik ging er af en toe gewoon van blozen! Ik had ook geen flauw idee wat dit mij allemaal zou brengen. Leuke contacten, veel ideeën, waardevolle vriendschappen. En ik ga natuurlijk gewoon door!!! Bedankt voor jullie trouwe support de afgelopen jaren! Ik hoop, dat jullie nog lang mijn blog zullen blijven lezen.

Oom Cooper
Lady, een van de zussen van onze Cooper, is gisteren bevallen van (volgens mij) zes prachtige pups voor Citydoodles. Dus Cooper is oom geworden! En daar is hij natuurlijk heel erg trots op :)

Lady, moe maar voldaan met haar puppenkinderen

De Halve van Hoogvliet
Aanstaande zaterdag is de Halve Marathon van Hoogvliet en tevens een wielerronde en een dikke bandenrace en 's avonds nog een feestavond met Jeroen van den Boom. Manlief en zoonlief zijn al lang in training voor deze Halve van Hoogvliet. 


Ik fiets meestal mee, om hun van water en (waar nodig) een opbeurend woordje te voorzien. Afgelopen zondag moest zoonlief werken, dus had ik alleen manlief te begeleiden. We zouden een tien kilometer gaan doen, maar manlief besloot voor een andere route. Uiteindelijk werden het meer dan 15 kilometers, maar ik heb weer stukken Hoogvliet en omgeving gezien die ik nog nooit gezien had!

 


's Avonds heeft zoonlief nog even gelopen met een vriend (JH) die ook de Halve gaat doen, maar door een knieblessure van JH moesten ze er na twee kilometer al de brui aan geven. Nu maar duimen dat JH zaterdag mee kan lopen!

Zelf ben ik zaterdag naast trouwe supporter van mijn mannen ook EHBO-vrijwilliger. Ik ben benieuwd!

Nhique Water Challenge
Via een Facebookgroep doe ik mee met de Water Challenge. Iedere dag twee liter water drinken. Nu doe ik dat al een week of acht, negen omdat ik aan de lijn ben. Dus ga ik gewoon door met water drinken en probeer mensen er attent op te maken, dat heeeeeeel veel mensen gewoon veel te weinig water drinken op een dag. Zelf heb ik een water Bobble gekocht. Daar kan 550 ml water in, dus dan hoef ik alleen maar te turven hoeveel flessen water ik heb gedronken per dag.


Om nu iedere vrijdag die fles mee naar huis te nemen en maandag weer mee terug naar kantoor vond ik niet handig. Dus heb ik er een sport Bobble bijgekocht.



Hier kan 750 ml water en deze vind ik ook prettiger in gebruik. Het is zachter plastic waardoor en geen deukjes in je fles komen.

Met het afvallen gaat het trouwens erg goed. Nu, na acht weken, ben ik zeven kilo kwijt! Ik pas weer broeken die ik al drie jaar niet meer aan kon en broeken die lekker zaten, worden te groot! Ik ben erg tevreden, maar ga nog even door. Want ik ben nog niet op mijn streefgewicht.

Mijn advies aan jullie: reken eens uit hoeveel water jij op een dag drinkt! Officieel mag je andere dranken als thee, koffie en dergelijke niet meetellen. Ik ben erg benieuwd!

Goede week gewenst!

4 opmerkingen:

  1. Ik betrap mijzelf telkens weer erop dat ik veel te weing drink,heb dat flesje wat overal staat ook hard nodig als reminder :-))
    En je mannen, en jijzelf ook, veel succes toegewenst zaterdag.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, wat ben jij al lang aan het bloggen! En Cooper ook gefeliciteerd met de geboorte van zijn neefjes en nichtjes ;-)
    Succes zaterdag voor je mannen maar ook voor jezelf.
    Ik drink altijd heel veel water, maar of ik aan de nodige lieters kom, dat weet ik niet.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt me zo gemotiveerd, drink sinds ons weekend iedere dag 2 liter 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik drink dat lang niet, ik ben bang dat je dan ook voortdurend naar het toilet moet en dat kan niet als je voor de klas staat. Wel geweldig dat je al zoveel bent afgevallen!

    BeantwoordenVerwijderen