maandag 22 juni 2015

Een drukke week!

Zomer????
Ondanks dat het, volgens de kalender, zomer is geworden, voelt het zeker nog niet zo aan! Hoe anders was dat twee weken geleden? Toen heb ik alvast de zomerhondjes gefotografeerd in een zalig warm zonnetje!

Vlekkie, onze luipaardgekko
Sinds vorig weekend merkte ik, dat het met Vlekkie niet goed gaat. Ze is erg slecht uit haar vervelling gekomen en in plaats van dat het beter zou gaan, werd het alleen maar slechter.


Een bezoekje aan de dierenarts was echt noodzakelijk. Hij vond Vlekkie er erg slecht uitzien en sprak echt zijn bezorgdheid uit of ze dat wel zou gaan halen. Maar met het advies van een dagelijks Betadinebadje en smeren met schimmelzalf, zou het met twee weken zichtbaar beter moeten gaan. Zo niet, dan.... Vlekkie heeft ons al herhaalde malen verbaasd doen staan, dus wie weet! Haar rug ziet er nu wat minder vurig uit, dus we wachten rustig af.

Zaterdag, de Halve van Hoogvliet
Al geruime tijd vergezel ik mijn mannen tijdens hun hardlooprondjes ter voorbereiding voor de Halve marathon van Hoogvliet. Zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Een vriend van zoonlief, JH, komt 's ochtends naar ons toe. Ik breng de mannen met de auto naar de start en wacht hun bij ons op de dijk op met de fiets.

 
Het is nog wel wat druk, maar ik hou de lopers goed in de gaten en kan prima mee fietsen. Zoonlief krijgt het zwaar onderweg, erg zwaar. Krijgt ook last van zijn voet.

 
Maar met een verbandje, opbeurende woorden en zelfs gezang onderweg ("You never walk alone" klonk het op het fietspad langs de Oude Maas :)), hebben de drie heren de Halve van Hoogvliet volbracht.


Als extra service voor de lopers stonden er een paar lieftallige dames die de zere en vermoeide spieren masseerden. Dat was wel aangenaam (of toch niet?).


Mijn rol als begeleider bij de lopers zat er op, dus kon ik mijn taak als EHBO-vrijwilliger uit gaan voeren. Best spannend, want dit was mijn eerste grote evenement. Maar het is goed gegaan! Tijdens de wielerronde was er in "mijn" bocht een heftige valpartij, waarbij mijn hulp goed van pas kwam. De ambulance moest er nog aan te pas komen, maar het slachtoffer mocht naderhand gewoon met zijn ouders naar huis! Goed nieuws dus!


Zondag, rustdag
Ik was helemaal versleten na zo'n drukke dag, dus heb ik zondag mijn gemak gehouden. Het weer werkte goed mee hierin, dus ik heb mijn neus niet eens buiten de deur gestoken. Manlief heeft de hond uitgelaten en ik heb lekker een beetje gerommeld in huis, wat opgeruimd en eindelijk weer verder aan mijn geheime quilt in wording! Het quiltwerk zit erop, nu nog de ophangsleuven, het label en de binding en dan mag ik 'm eindelijk cadeau gaan geven!


Fijne week deze week en nu maar duimen, dat de zon gaat schijnen en de temperatuur wat omhoog gaat!

4 opmerkingen:

  1. Misschen moet net als voor ons ,ook voor jullie gekko de zon wat meer gaan schijnen.
    En pluimpje voor de mannen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de mannen, knap zeg! En fijn dat de gekko, pluimpje zich weer wat beter voelt.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben het beloofd en ik ben heel benieuwd hoe jouw geheime er in zijn geheel uit gaat zien! Groetjes'Lida

    BeantwoordenVerwijderen