zondag 4 mei 2014

Linksom of rechtsom

Quiltwerk
De afgelopen week heb ik om mijn hartjes een echolijntje gequilt. Dat viel lang niet altijd mee om dat netjes te doen, maar gelukkig gebruikte ik transparant Monofil garen, dus dat valt hopelijk wat minder op. Daarna heb ik de rechte lijnen doorgetrokken met mijn stift en die de afgelopen dagen gequilt met mijn geweldige boventransportvoetje. Daar word ik echt heel erg blij van!

Een deel van de achterkant

Een stukje van de voorkant
Voor de rechte lijnen heb ik verloopgaren van Fufu gebruikt, natuurlijk in het roze :). Dat is erg mooi garen en het effect is fantastisch!


Vandaag heb ik alvast een paar hartjes getekend met mijn malletje en ik heb er even een paar geprobeerd te quilten met mijn free-motion-voetje. Dat valt toch om den drommel niet mee! Het is even uit proberen of het handiger is om linksom of om rechtsom te quilten. Zo moet het in ieder geval niet:


Toen maar de andere kant langs begonnen en rustig quilten!! En dan mag het resultaat er gerust zijn.


Volgende keer weer verder!

Dodenherdenking
Van huis uit is ons bij gebracht om op 4 mei om 20.00 uur twee minuten stil te zijn uit respect voor degenen die gevallen zijn tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Zo als ook de vader van mijn moeder. Ik noem hem bewust geen opa, want ik heb hem natuurlijk nooit gekend. Vanavond toen het trompetgeschal klonk, ging Cooper opeens rechtop zitten en bleef rechtop zitten tot na het Wilhelmus. Daarna ging hij weer liggen. Ik vond dat wel heel frappant!

Enkel
Afgelopen vrijdag toch maar even naar de huisarts geweest om naar mijn enkel te laten kijken. Ik heb er best nog wel behoorlijk wat last van. Gewoon lopen gaat best aardig, maar niet teveel, niet te lang. Maar sommige bewegingen brengen tranen in mijn ogen en een ongelijke tegel op straat geeft hetzelfde resultaat. De dokter vertelde, dat bij mensen die dit vaker hebben, het genezingsproces best lang kan duren. Enkele weken tot enkele maanden eer de klachten echt over zijn.... Daar word ik niet zo vrolijk van.
Om mijn enkel voorlopig wat extra ondersteuning te bieden mag hij ingetaped worden. Morgen staat er al een afspraak bij de fysio, maar in plaats van dat hij mijn nek onder handen mag nemen, mag hij mijn enkel intapen.

Dit is niet mijn enkel, hoor!

En..., morgen ga ik een nieuwe bril uitkiezen!! Vrijdag heb ik een voorselectie gemaakt bij Specsavers. Ik heb drie modellen uitgekozen en morgen worden mijn ogen opgemeten en dan moet ik de keuze definitief gaan bepalen. Spannend!

3 opmerkingen:

  1. Ich verstehe das ja alles nicht, aber Deine Quiltarbeit sieht mit dem Verlaufsgarn gut aus.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is je (tweede) hartje geworden.
    Sterkte met je enkel

    BeantwoordenVerwijderen