woensdag 1 juli 2015

Oma Bep

Woensdag was sinds jaar en dag "oma Bep dag". Toen manlief klein was, kwamen op woensdag altijd oma Bep en opa Co en namen zij wat lekkers mee voor mens en dier.

Iedere verjaardag riep oma Bep: "Ik word oud, Yvon!" En dan zei ik steevast, "Je bènt al oud!" Waarop zij verzuchtte "Nou ja zeg..." "Ja oma, als je 96 bent, word je niet oud, dan bèn je oud!"

Toen oma jaren jonger was, en handwerken nog een grote hobby van haar was, heeft ze heel wat truien gebreid en voorzien van leuke maaspatronen voor zowel zoonlief als dochterlief.

Oma Bep zat al een aantal jaren in een bejaardenhuis. Dit bejaardenhuis moest verbouwen en alle bewoners moesten (tijdelijk) verhuizen. Zo ook oma Bep. Ze kwam in een ander bejaardenhuis terecht op een afdeling met demente bejaarden. Ze vond het er verschrikkelijk...

Vanmiddag hebben mijn schoonouders nog een Hollandse Nieuwe voor haar meegenomen, die ze met smaak heeft verorberd. Zoals zo veel oude mensen, sliep oma veel. Dus toen oma weer sliep, zin mijn schoonouders naar huis gegaan. Even later kwam het telefoontje: oma Bep is overleden.


Lieve oma Bep, ik ga je missen! Je droge humor, je grapjes, je verhalen en plagerijtjes. Je zou 100 worden, zei je altijd. Maar dat heb je niet meer mogen mee maken.
 
Ik kan je nooit meer plagen! Gelukkig is mijn lieve vriendinnetje op dezelfde dag jarig als jij. Zo blijft dat een mooie dag!
 
Lieve, lieve oma Bep, het ga je goed....
 


9 opmerkingen:

  1. Yvonne, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie. Dikke knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yvonne, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie. Dikke knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd meis. Heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gecondoleerd , en heel veel sterkte, maar wat een mooie leeftijd, en ja kan me voorstellen dat je zo iemand gaat missen, maar alle mooie herinneringen, maken dat allemaal weer goed
    Liefs vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd. Heerlijk hè, die hoogbejaarde mensen...... ze zijn zo uniek. Alle leven is eindig, maar voor degenen die achterblijven is een overlijden altijd een verdriet en een gemis. Veel sterkte voor jou en je dierbaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieverd,gecondoleerd en veel sterkte voor jullie.En koester de mooie herinneringen.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie leeftijd ! En wat een mooie manier om "weg te gaan", in je slaap...
    Gecondoleerd

    BeantwoordenVerwijderen