zondag 6 oktober 2013

Wat een fantastische zaterdag!!

Hoe het begon
Ergens in februari kwam ik achter een blog van een quiltster met een Labradoodle. Dat vond ik wel een leuke combinatie :) Wij zouden namelijk ook binnen afzienbare tijd een Labradoodle krijgen. Het eerste contact werd gelegd via onze blogs. 
Maar er volgde meer contact en het klikte leuk! Nadat we elkaar (en echtgenoten) een paar keer live hebben gezien bij ons in de buurt, togen manlief, dochterlief, Cooper en ik gisteren naar het mooie Limburg!

Eerst natuurlijk een zalige kop koffie met appeltaart (was erg lekker gemaakt, Sis). Daarna gingen we eerst met de honden naar het bos.



 Alwaar de Doodles lekker rond hebben gelopen en wij natuurlijk ook!




Cooper poseert nog even als een echte herfstdoodle in het bos!

Maar ook wij lieten ons van onze beste kant zien:)


Sis gaf de Doodles uitleg over tamme kastanjes, die als eetbaar werden beoordeeld!



Thuis gingen we natuurlijk ook aan het quilten! Sis gaf ons erg duidelijke uitleg over het gebruik van de Apliquicktools. We zijn helemaal om en thuis heb ik ze meteen besteld!


Kijk, zò moet het


Dochterlief kijkt aandachtig toe


en probeert het zelf ook!


Ook ik, bracht het geleerde in praktijk

De inwendige mens werd niet vergeten! Lekker borrelhapje, glaasje drinken, zalige soep en een overheerlijk toetje! Helemaal verguld aanvaardden wij de thuisreis. Maar het allerleukste is, dat Sis en ik nog een weekje quilt-retraite in het vooruitzicht hebben eind november.



Quiltbee
De bee vorige week was in een wat kleinere samenstelling, maar niet minder gezellig! We waren dit keer in het creatieve onderkomen van Marcel en Daniëlle en dat is altijd erg goed voor creatieve inspiratie :) Dit keer heb ik ook een herfstmannetje gekocht, die zo uit de kastanjeboom gevallen lijkt te zijn! Ik heb hem gezelschap gegeven van twee kleine, vilten kaboutertjes en twee houten paddenstoelen  En gisteren hebben we nog wat tamme kastanjes geraapt in het Limburgse bos. Is het geen mooi plaatje zo?



2 opmerkingen:

  1. Gisteravond al op de blog van Sis gelezen over zo'n geslaagde dag! En dan ook nog heerlijk een weekje in november, mooi vooruitzicht! En je herfst tafereeltje ziet er zo leuk uit!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu kan ik je herfstmannetje ook zien.... de Limburgse kastanjes doen het er goed bij ;))

    BeantwoordenVerwijderen