woensdag 12 oktober 2011

Lay-out blog

Omdat blogspot nog erg nieuw voor mij is, ben ik stukje bij beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt en hoe ik het zò kan krijgen zoals ik het hebben wil. Vandaag heb ik een begin gemaakt met de lijst van blogs/sites die ik volg.

Helaas ben ik al mijn oude linkjes kwijt. Daarnaast zijn veel webloggers ondertussen ook verhuisd en ik heb niet van iedereen een nieuwe link.

Stukje bij beetje komt het allemaal op orde. Net als ikzelf, trouwens. Sinds juli ben ik overspannen en wordt bijgestaan door een psycholoog, die me helpt inzicht te krijgen in mijn spanningsmomenten en hoe ik daar mee om ga.

Vorige week heb ik kennis gemaakt met een haptonoom/ontspanningstherapeut, die mij moet gaan helpen inzicht te krijgen in wie ik ben, waarom ik ben zoals ik ben en wat ik daar aan kan/moet/wil veranderen. Ik wil hier namelijk beter, sterker en zelfverzekerder uit naar voren komen. En ik moet zeggen, dat ik af en toe zeer verhelderende (niet altijd even fijne) inzichten krijg. Nu nog afwachten wat de toekomst brengen zal. Ik ben op de goede weg en mijn blog ook, maar we zijn er nog niet.

Volgende operatie DD bekend
Gisteren belde de dermatoloog van DD. Ik had verzocht om een telefonische afspraak, omdat we nu wel eens wilden weten waar DD aan toe is. Eerst kwam er een heel wazig verhaal over druk in het ziekenhuis, nog niet besproken in het team (typisch, want vorige week zei de assistente dat in de status stond dat DD in het team besproken was, maar ok) en toen de belofte dat ze terug zou bellen zodra ze meer zou weten. Ik had er niet zo'n goed gevoel bij, maar had ook geen zin om me hier heel erg druk over te maken.

Tot mijn grote verbazing belde ze na een klein half uurtje al terug: de planning voor de Mohs' chirurgie was toevallig net klaar en DD staat op de planning voor maandag 24 oktober. Er worden dan drie plekjes weggehaald, één boven haar lip en twee in haar haargrens. Die twee zitten op de rand van het, door PDT, behandelde gebied. De vraag is of ze niet goed gereageerd hebben òf dat ze net buiten het gebied zijn gevallen. Antwoord hierop is niet belangrijk, ze gaan er nu sowieso uit. DD wordt dan weer geholpen door haar "dreamteam" de doktoren Munte (werkzaam in meerdere ziekenhuizen) en Waalboer. Daarna is het voor dit jaar genoeg!

6 opmerkingen:

  1. He Quibi, fijn weer iets van/over je te lezen, als
    is je verhaal niet zo fijn. Leef met je mee; wij
    zitten met onze DD ook in het overspannencircuit.
    crisiscentrum, psychologe, ademhalingstherapie.
    wij zijn al 7 weken bij haar aan de andere kant van het land.
    ik hoop dat het met jou, je dd en onze dd spoedig
    wat beter gaat en wens je sterkte en liefs.
    bep bosman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met je zelf en met je dochter.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer zin hebt in bloggen. Sterkte met je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De weg is soms lang en soms moeilijk maar aan het eind wordt het altijd lichter. Fijn dat jullie duidelijkheid hebben over de volgende operatie. Sterkte voor je dochter en voor jou, groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer blogt en op die manier toch ook weer je verhaal kwijt kunt. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben blij dat je er weer bent, en dat je af en toe even je hart kan luchten.
    Ik ga echt de 29ste proberen om jullie te ontmoeten, want ik kijk daar naar uit, en dan kunnen we lekker bijpraten.
    Ga zo je mail beantwoorden
    Knuf Joke

    BeantwoordenVerwijderen