zondag 13 september 2015

Kaffe Fassett-top klaar!

Ik ben er al eventjes aan bezig, maar ja, er kwam van alles tussendoor. Vorige week zondag ben ik begonnen om de banen aan elkaar te zetten. Maar ik vond het originele patroon te klein, dus had ik er roze banen tussen gezet. Gelukkig pas twee, toen kwam ik er achter dat ik het eigenlijk niet mooi vond. Kijk maar:


Mijn driehoeken komen niet meer zo mooi uit. Dan die twee banen er maar tussenuit halen en twee banen van KF-stof er tussen zetten. Zonde van het werk, maar anders hou ik er altijd spijt van.

Nu ziet de top er zo uit:

Hij meet 145 x 205 cm. Haha, en dat voor iemand die liever geen grote quilts maakt...
Ik heb 'm even op een andere quilt gespeld, dan kan ik misschien inspiratie opdoen voor het quiltwerk.


Bij deze een detailfoto. Nu moet ik achterkantstof gaan zoeken. Ik wil iets flannelligs, maar weet nog niet precies wat. Ik heb net wel even op internet gezocht, maar ik wil het kunnen zien en voelen... Het moet zacht zijn en van katoen en het liefst 150 cm breed.

Gisteren was ik EHBO-vrijwilliger bij de Politie Triatlon in Spijkenisse. We moesten eerst verzamelen bij de EHB-vereniging. Die zit in hetzelfde gebouw als het Inloophuis. In de centrale hal hangt deze:


Ben ik even trots! Nu wil de EHBO-vereniging ook hun eigen quilt... Maar dat is best een lastig logo met veel letters:


Hebben jullie misschien nog tips?

Voor de rest:
  • was het weer even wennen om te werken na de vakantie;
  • heb ik dinsdag en donderdag Pilates gedaan (au, au, spierpijn);
  • ben ik vandaag met de fiets naar de Charloise Handmade Market geweest. Daar stonden Daniëlle en Marcel met o.a. een prachtige voorraad wol, wol/katoen, vilt en pakketjes om vilten dingetjes te maken. Marcel was weer een prachtige stola aan het breien....;
  • het was ruim 16 kilometer fietsen (totaal) en dat ben ik niet zo gewend;
  • heb ik met manlief naar Feyenoord-Willem II gekeken. Vorig jaar had Feyenoord deze wedstrijd verloren, maar dit jaar gelukkig niet.

Ik wens jullie een hele goede week!

4 opmerkingen:

  1. Wat is dit een roze beautie geworden.
    LEUK!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het quiltje hangt zo mooi !!!!
    En die EHBO.... daar verzinnen we wel iets op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verrukkelijk kleurrijke quilt wordt dat. Dat vind ik heerlijk om naar te kijken.
    En wat hangt je quilt in het Inloophuis goed!! Zo lekker ruim aan een grote muur... hartstikke mooi!. Natuurlijk ben je trots!!! Zo hoort het ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Quilt wordt erg mooi. Het ziet er inderdaad mooier uit zonder de roze banen.
    De stofjes zijn altijd zo vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen