zaterdag 11 januari 2014

Gezellig een dagje de zinnen verzetten!

De Quiltster & Kadoshoppie
Aanstaande woensdag moet dochterlief weer een behoorlijk pittige behandeling ondergaan. Om de zinnen te verzetten trokken wij vanochtend (samen met mijn mams) voor de eerste keer naar Dreischor voor De Quiltster en natuurlijk ook voor Kadoshoppie
Toen we de juiste straat in reden in Dreischor, voelde ik me ongeveer zo:

Dus mams en dochterlief konden meteen hun ogen uitkijken en ik vroeg direct naar het toilet. 
Erg leuk, want je komt dan door de cursusruimte, waar natuurlijk diverse mooie quilts hingen. Opgelucht, kon ik even later ook de winkel bekijken.

Erg leuk om Marcha nu een keer in het echt te zien. Ons eerste contact dateert van een paar jaar geleden toen we allebei deelnamen aan een Round Robinproject.

We hebben zalig rondgekeken. Marcha verontschuldigde zich, dat het nu wat rommelig was. Normaal is het veel gezelliger, maar haar man had vanochtend wat nieuwe kasten in elkaar gezet om het ruimteprobleem op te lossen in de winkel. Wij stoorden ons er helemaal niet aan en keken op ons gemak rond. Ik heb me enorm ingehouden en kocht allen Hobbs.

Maar dochterlief kocht een patroon om een tas te maken en daar zitten yoyo's op... Nou, dan koop ik ook die yoyomakers wel. Onze buit was dus zeer bescheiden:


Maar we zijn er heel erg blij mee!

Daarna dronken we een zalig kopje rooibosthee in Kadoshoppie. Er was ook zelf gebakken amandelcake bij. Ontzettend lekker. Terwijl we van ons thee en cake genieten geven we onze ogen goed de kost. Wat is hier veel moois en leuks!!! Ook prachtige Bunzlauer bekers en dergelijke. Maar die hebben we niet gekocht ;). Wel kocht ik voor dochterlief een pakketje waarmee je cupcakes kunt maken met bloemblaadjes bovenop. Kan ze zich misschien volgende week of de weken daarna op uitleven??


De foto is niet zo duidelijk door het cellofaan, maar dat wilde ik er nu nog niet af halen.

Zierikzee
Dochterlief wilde graag voor woensdag een nieuwe pyjama, dus rijden we naar Zierikzee. Jaren geleden was ik daar een keer en toen was er ook markt en hebben we uren rondgelopen. Nu was er geen markt en weinig lingeriewinkels. We konden ook niet slagen voor een pyjama.


We besluiten op de terugweg via Barendrecht te rijden. Daar zitten wel wat leuke lingeriewinkels, maar geen leuke pyjama voor een jonge vrouw van 22 die niet in maatje S of XS past:(

Op naar ons eigen Hoogvliet. Daar slagen we gelukkig voor een leuke pyjama bij H&M. Dan naar huis voor een zalig kopje thee met een Zeeuwse bolus.


Crochet along
Na lang wikken en wegen ben ik toch (eerst alleen stiekem) begonnen met de crochet along. Ik ben benieuwd of ik het vol ga houden, maar het is toch wel erg leuk om hieraan mee te doen. Ik kan maar een klein stukje laten zien, want mijn fototoestel maakt zulke rare kleuren... Dit stukje benadert de werkelijkheid nog het best.


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk uitje hebben jullie gemaakt. En dat je toch ook maar bent begonnen met de haaknaalden, toppie!!! Ik maak er 1 van 2.15 breed, pffff komt geen einde aan. Zit erover te denken om (voor de derde x) alles uithalen en opnieuw beginnen en dan iets minder breed.
    Sterkte komende woensdag voor Lotte en jullie allen.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer stiekum aan de haakdeken begonnen ;))
    Fijn dat jullie genoten hebben bij Marcha.... Dat kan daar ook bijna niet anders !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig een dagje op stap met je dochter. Zeker als je even je zinnen wilt verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte voor je dochter voor woensdag. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen